Ungdomens hus

Vi säger jag till projektet om Ungdomens hus särskillt placeringen på innovatum och även innehållet, men är kritiska till utvecklingen när det gäller finansieringsprocessen.

I onsdags fick jag på ett pågående möte veta att priset för byggnationen av Ungdomens hus har höjts från 60 mkr till 90 mkr, d.v.s en ökning med 50%, vilket var chockerande för mig och många andra.

Det första frågan som dök upp i min skalle var, vad gör jag nu? Vi vet att vi har velat bygga ett ordentligt ungdomens hus och  vi har även frågan i vår valplattform och å andra sidan är vi inte för prisökningar av denna art. Därför riktar vi hård kritik mot ledande politiker i Trollhättan som inte har sköt processen på ett profotionellt sätt. Jag som politiker är skyldig mina väljare att ta kolka beslut och för att detta ska ske måste jag som politiker få information i god tid och på rätt sätt.

Vi kommer att diskutera frågan i kommunfullmäktige. Ni kan lyssna på oss nu på måndag från kl:17.00 på våglängd 90.6 HZ