Möten

Valrörelsen är igång och det kommer att genomföras fyra större arrangemang i distriktet som beskrivs nedan, men först en sammanfattning av viktiga datum: Söndag 24/8, Jonas Sjöstedt till Vänersborg Tisdag 26/8, den centrala valturnén till Borås Onsdag 27/8, den centrala valturnén till Trollhättan Tisdag 9/9, Jonas Sjöstedt till Borås --- Vänersborg, besök av Jonas Sjöstedt Plats: Gågatekrysset Tid: söndag 24/8 ca 12.00 - 13.00 Jonas Sjöstedt besöker Vänersborg för ett snabbt torgmöte. Vänersborgs partiförening är aktiva under dagen och ordnar musikunderhållning mm. --- Borås, den centrala valturnén Plats: Stora Torget Tid: tisdag 26/8 ca 16.00 - 17.30 Den centrala valturnén anländer till Borås. På programmet står tal av våra riksdagskandidater Ida Legnemark och Rossana Dinamarca, men vi utlovar även teater och andra spännande kulturaktiviteter! --- Trollhättan, den centrala valturnén Plats: Gågatan Tid: onsdag 27/8 ca 16.00 – 17.30 Den centrala valturnén rullar vidare till Trollhättan. Rossana Dinamarca talar, liksom Annette Ternstedt, förstanamn på regionlistan i norra Älvsborg. Musik och kulturinslag utlovas! --- Borås, besök av Jonas Sjöstedt Plats: Stora Torget Tid: tisdag 9/9 ca 12.30 – 14.00 Jonas gör ytterligare en blixtvisit i distriktet, den här gången i Borås. Boråsvänstern bemannar sin valstuga som vanligt mellan 10 – 18. ---

Temakväll med laglydiga motorcyklister

Det var en härlig afton med mycket information om klubben, deras verksamhet, olika aktiviteter, utflykter och träffar. Klubben har drygt 100 medlemmar och är ett mycket bra alternativ till andra hårt kriminelltbelastade motorcykelklubbar, som sprider sig som ringarna på vatten över Skandinavien.

Föreläsningen avslutades med frågestund och visning av foton, som finns på nätet. Besök gärna klubbens väluppbyggda hemsida www.mcseniorer.se – alla sjysta intresserade med hoj är välkomna att ansluta sig!

Det var välbesökt och mycket uppskattat – vi var nio lyssnare – rätt bra antal med tanke på att programinnehållet hölls hemligt.

/ Jonas Tilhon