Möten

Valrörelsen är igång och det kommer att genomföras fyra större arrangemang i distriktet som beskrivs nedan, men först en sammanfattning av viktiga datum: Söndag 24/8, Jonas Sjöstedt till Vänersborg Tisdag 26/8, den centrala valturnén till Borås Onsdag 27/8, den centrala valturnén till Trollhättan Tisdag 9/9, Jonas Sjöstedt till Borås --- Vänersborg, besök av Jonas Sjöstedt Plats: Gågatekrysset Tid: söndag 24/8 ca 12.00 - 13.00 Jonas Sjöstedt besöker Vänersborg för ett snabbt torgmöte. Vänersborgs partiförening är aktiva under dagen och ordnar musikunderhållning mm. --- Borås, den centrala valturnén Plats: Stora Torget Tid: tisdag 26/8 ca 16.00 - 17.30 Den centrala valturnén anländer till Borås. På programmet står tal av våra riksdagskandidater Ida Legnemark och Rossana Dinamarca, men vi utlovar även teater och andra spännande kulturaktiviteter! --- Trollhättan, den centrala valturnén Plats: Gågatan Tid: onsdag 27/8 ca 16.00 – 17.30 Den centrala valturnén rullar vidare till Trollhättan. Rossana Dinamarca talar, liksom Annette Ternstedt, förstanamn på regionlistan i norra Älvsborg. Musik och kulturinslag utlovas! --- Borås, besök av Jonas Sjöstedt Plats: Stora Torget Tid: tisdag 9/9 ca 12.30 – 14.00 Jonas gör ytterligare en blixtvisit i distriktet, den här gången i Borås. Boråsvänstern bemannar sin valstuga som vanligt mellan 10 – 18. ---

Framtidskommissionen

Tisdagen den 22/3 18:00 kommer vi få besök av Thaher Pelaseyed ordförande för Vänsterpartiet i Göteborg. Han kommer berätta om Framtidskommissionens arbete.

Kommissionen tillsattes efter valet och har som uppgift att formulera målsättningar och strategier för partiets roll, inriktning och organisatoriska utveckling de kommande tio åren.

Vi välkomnar alla medlemmar till denna diskussion.

Den 3:e april äger en regional konferens rum i Göteborg där partiets medlemmar ges möjligheten att diskutera Vänsterpartiets framtida utmaningar.

Vill du veta mer?

Framtidskommissionens hemsida

Här kan ni läsa mer om framtidskommissionens arbete och den interna debatt vilken mynnat ur detta.

Josefin Brink om partiets framtid och möjligheter

Här kan ni även lyssna på ett kort tal Josefin Brink från partistyrelsen höll på Göteborgs distriktsårskonferensen där hon pratade om partiets framtid och de utmaningar och möjligheter vi har framför oss.