Möten

Valrörelsen är igång och det kommer att genomföras fyra större arrangemang i distriktet som beskrivs nedan, men först en sammanfattning av viktiga datum: Söndag 24/8, Jonas Sjöstedt till Vänersborg Tisdag 26/8, den centrala valturnén till Borås Onsdag 27/8, den centrala valturnén till Trollhättan Tisdag 9/9, Jonas Sjöstedt till Borås --- Vänersborg, besök av Jonas Sjöstedt Plats: Gågatekrysset Tid: söndag 24/8 ca 12.00 - 13.00 Jonas Sjöstedt besöker Vänersborg för ett snabbt torgmöte. Vänersborgs partiförening är aktiva under dagen och ordnar musikunderhållning mm. --- Borås, den centrala valturnén Plats: Stora Torget Tid: tisdag 26/8 ca 16.00 - 17.30 Den centrala valturnén anländer till Borås. På programmet står tal av våra riksdagskandidater Ida Legnemark och Rossana Dinamarca, men vi utlovar även teater och andra spännande kulturaktiviteter! --- Trollhättan, den centrala valturnén Plats: Gågatan Tid: onsdag 27/8 ca 16.00 – 17.30 Den centrala valturnén rullar vidare till Trollhättan. Rossana Dinamarca talar, liksom Annette Ternstedt, förstanamn på regionlistan i norra Älvsborg. Musik och kulturinslag utlovas! --- Borås, besök av Jonas Sjöstedt Plats: Stora Torget Tid: tisdag 9/9 ca 12.30 – 14.00 Jonas gör ytterligare en blixtvisit i distriktet, den här gången i Borås. Boråsvänstern bemannar sin valstuga som vanligt mellan 10 – 18. ---

Jonas Sjöstedt och Ulla Andersson till Trollhättan 21/5

Måndagen den 21/5 kommer Jonas Sjöstedt och Ulla Andersson på besök till Trollhättan. Under dagen kommer de bl a besöka Högskolan Väst och Innovatum.

Öppet möte med (V)-ledaren Jonas Sjöstedt på Högskolan Väst
Vänsterpartiets ledare Jonas Sjöstedt håller tillsammans med Ulla Andersson, ekonomisk-politisk talesperson för (V), ett öppet möte för studenter och andra intresserade.

Jonas håller ett kort anförande och kommenterar aktuella frågor med anknytning till utbildning, forskning och studenters situation. Tillfälle till frågor och diskussion.

Mötet riktar sig främst till studenter men är öppet för andra intresserade.

Tid: 12:45-13:15
Lokal: F127

Fika med våra riksdagspolitiker
Mellan 16:00-16:45 anordnas en öppen träff / fika i partilokalen (Olof Palmes Gata 13) för alla som är intresserade.

Ett ypperligt läge att lära känna nya människor eller varför inte få en vän intresserad av vänstern.

Öppet möte i Vänersborg
Klockan 19:00 kan ni träffa Jonas Sjöstedt på Folkets Hus i Vänersborg.

Välkomna!