Dags att nominera 2018!

Nu är det dags att nominera för dig som medlem!

KOMMUNEN

Vilka uppdrag som är aktuella är inte klart ännu men valberedningen uppmana att nominera redan nu.

När ni skickar in er nominering så är det bra om ni anger namn, telefonnummer, mailadress, gärna erfarenhet av politiskt arbete och politiska uppdrag och till vilket uppdrag du vill nominera personen. Den nominerade behöver inte vara tillfrågad men det är naturligtvis en fördel om detta är gjort. Sista dag för förhandsnominering till kommunala förtroendeuppdrag i Trollhättan kommer att bli 21 oktober.

REGIONEN

Nu startar nomineringsprocessen till regionstyrelse/regionråd, regionfullmäktiges valberedning och arvodesberedning. Val sker på ett representantskap den 13 oktober. Sista dag för förhandsnominering till dessa uppdrag kommer att bli  den 30 september.

Val av alla övriga uppdrag i regionen görs på ett representantskap den 17 november. Sista dag för förhandsnominering kommer att bli 21 oktober.

STADGAR

Här är lite utdrag ur våra stader som förklarar nomineringar.

• §19. Vid nominering av kandidater till partiets ledningar och parlamentariska uppdrag betraktas alla mandat som obesatta och alla kandidater behandlas likvärdigt. Partiet eftersträvar spridande av uppdrag och kontinuerlig förnyelse av valda organ och parlamentarisk representation.
  • §39. Rätt att nominera har partiföreningens medlemmar. Formerna för nominering fastställs i övrigt av valberedningen.