Nu flyttar vi från Olof Palmes gata 13!

Efter nästan 15 år lämnar vi nu vår partilokal på Olof Palmes gata 13. Styrelsen har brutit hyreskontraktet efter en längre tid av problem med störande ljud från grannar. Vårt mål är att hitta en lokal som kan fungera som kontor/förråd. På det här sättet kommer vi att spara in  pengar som istället kan användas i valrörelsen. Därefter kommer vi att utvärdera framtida lokalbehov.

Från och med nu kommer medlemsmötena att hållas i Folkets hus i Trollhättan. Tiden är den samma och vi kommer att bjuda på fika som vanligt. Sal kommer att meddelas på hemsidan under möten.

Gruppmötena kommer att hållas i Kommunhuset. Medlemmar och sympatisörer fortsättningsvis att vara inbjudna till gruppmötena.

I dagsläget har vi inte hittat någon ny lokal. Därför uppmanar jag alla att hålla utkik efter något som kan passa vår budget och verksamhet.

Styrelsen Vänsterpartiet Trollhättan

2 reaktion på “Nu flyttar vi från Olof Palmes gata 13!

1. Pingback: Bloggvänstern | Nu flyttar vi från Olof Palmes gata 13!

2. Jag tycker det är bra vi lämnar lokalen, men främst av ekonomiska själ. När vi letar efter ny lokal, så kan det vara viktig att titta på målgrupp som partiet vill nå. Hur ska partiet växa? Kan vi med att välja lokal med ett bra läge marknadsföra oss bättre? Ska lokalen vara större om partiet växer? Ska det finnas något utanför lokalen? Typ en gräsmatte eller liknande. Så att dom som dricker kaffe där påverkar omgivningen. Jag tycker vi ska få en debatt om målet med den nya lokalen först? Så får det styra dom kriterier vi letar efter. Det målet kanske är en sådan allmän sak som kan passa för ett medlemsmöte att börja rota i. Med vänliga hälsningar S …. B……